Vaizdo įtaka – net 94 proc. daugiau dėmesio

Vaizdo įtaka – net 94 proc. daugiau dėmesio

 „MDG Advertising“ agentūros tyrimais įrodyta, kad vaizdu pateikiama informacija sulaukia 94 proc. daugiau dėmesio nei tekstas.

Nuolat skubantys žmonės neturi laiko skaityti ilgų straipsnių. Jie nori greitos ir įdomios informacijos. Būtent todėl per pastaruosius keletą metų pasaulyje itin paplito vaizdo klipai.

Vaizdo klipas yra geriau už kitas reklamos formas 

Prieš 2400 metų filosofas Platonas pastebėjo, jog mūsų protas objektus suvokia tik pojūčių dėka. Kuo daugiau jų įsijungia į objektų atpažinimą, tuo didesnė galimybė, kad žmogus šiuos susies su prisiminimais. Ar tai būtų pažįstamas malonus balsas, ar vaizdas, skatinantis emocijas.

Spauda. Kasdien pamatote daugybę skrajučių ar skelbimų laikraščiuose, tačiau vėliau jų nė neprisimenate. Pavyzdžiui, kelių eilučių tekstas apie statybos projektus vykdančią įmonę tikriausiai nesudomins. Juolab, jog tokių atverstame laikraštyje kelios dešimtys ir jie visi daugmaž vienodi. Reikėtų originalesnės idėjos.

Radijas. Važiuojant automobiliu radiją įjungiate, nes norite paklausyti muzikos arba žinių. Ar daug pažįstate žmonių, kuriems patiktų  radijo reklama? Greičiausiai vos ją išgirdę norite perjungti dažnį.

Vaizdas. Suprasti ir interpretuoti vaizdą – įgimta, o ne išmokstama. Atvirkščiai nei skaityti tekstą.

Vaizdo įrašas, skirtingai nei skrajutė ar radijo reklama, paliečia du pojūčius. Jį sudaro garsas ir vaizdas, todėl žiūrovą tai veikia dvigubai. Informacijos centro „AdvertisingAge“ duomenimis, per dieną peržiūrima 13,2 mln. klipų.

Kaip žmonių emocijos veikia jūsų naudai

Pažiūrėkite šį draudimo bendrovės klipą. Trijų minučių trukmės, tačiau įkvepia dideliems poelgiams. Šis klipas veikia emocijas dėl gebėjimo įsijausti į kito padėtį.

Pagrindinės emocijos, kurios sužadinamos žiūrint vaizdo klipą:

  • Pasitikėjimas,
  • Smalsumas,
  • Malonumas.

Netinkamai pateikę vaizdinę medžiagą vietoje laukiamo pasitikėjimo galite sulaukti abejonės, vietoje smalsumo – abejingumo, o vietoje malonumo – nepasitenkinimo produktu. Emocijos kinta nuo vaizdo klipo tematikos bei elementų darnos.

Nepamirškite, kad vaizdas nėra vienintelis objektas, galintis paveikti emocijas. Garso pagrindinė rolė – pagyvinti vaizdą ir suteikti papildomų pojūčių.

Garso reikšmė montaže

Vienas žymiausių filosofų Frydrichas Nyčė (1844-1900 m.) yra pasakęs, kad gyvenimas be muzikos – klaida. Vienintelis dalykas, kuris gali lygiaverčiai pabloginti arba pagerinti sukurtą vaizdo klipą yra...garsas. 

Kuo svarbus garsas? 

  • Žmonės visuomet atkreipia dėmesį į garsą.

Ar eina gatve, ar palieka įjungtą televizorių virtuvėje, tinkami garsai, net ir nemalonūs, skatina grįžti prie jų šaltinio.

  • Tai nebūtinai turi būti muzika.

Kurdami vaizdo klipą galite rinktis žmogų, pristatantį tam tikrą prekę ar jūsų įmonę. Jei balsas malonus, jo norėsis klausytis.

Tam, kad išvystumėte norimą rezultatą...

...turite žinoti, ko siekiate kurdami klipą. Geriausi rezultatai gaunami kuriant klipus, kurie sugraudina, pralinksmina arba netikėtai baigiasi.

Dažniausiai naudojamos klipų kategorijos:

  • Interviu;
  • Produkto pristatymas;
  • Apie mus;
  • Animacinis;
  • Kūrybinis, šmaikštus;
  • Įžymių žmonių rekomendacijos.

Norėdami sukurti tokį pristatymą savo įmonei, žinokite, kad žiūrovas turi pasijusti ypatingas. Jei jums pavyks, įgysite naują klientą.

Išsiskirti iš konkurentų nelengva, tačiau pasirinkę jūsų lūkesčius išpildysiančią įmonę ir turėdami originalių idėjų, galite nustebti patys ir nustebinti kitus.